ÐÑÑаламу алайкум!Ушбу мавзуга оид фикрларни Ñžқир Ñканман, турли ва ҳақ қарашлар келтирилганига гувоҳ бўлдим. Ҳар кимнинг турфа хил айтган гапини жамлаб, таҳрир қилÑак, айни Ñўралган Ñаволнинг катта қиÑмига жавоб келиб чиқади!
Мен ҳам ушбу Ñаволга ўзимнинг ожиз фикларимни барчамиз учун манфаатли бўлишини Марҳаматининг чеки йўқ Меҳрибон Ҳолиқдан Ñўраб бошлаÑам!
Ðнг аввал
Ð¢Ð°Ñ€Ð±Ð¸Ñ Ð´ÐµÐ³Ð°Ð½ Ñўзга атрофлича тўхталиб олÑак!
Ð¢Ð°Ñ€Ð±Ð¸Ñ Ñўзи луғавий жиҳатдан
боқди, жиÑмонан ва аҳлоқан парваришлаш деган маъноларни англатади! Туғилажак гўдак ÑÑа боқилишга, жиÑмонан ва аҳлоқан парваришга муҳтож бўлади! Ва табиийки, гўдакнинг мазкур Ñҳтиёжини унга маÑъул шахÑлар қондиришади! Бу маÑъулиÑтни ИÑлом фарзанднинг ота-онадаги хаққи Ñифатида жорий қилиб қўйган! Ҳамда бундан ҳеч бир ота-она бўйин товлай олмайди. Демакким, кўпчилигимиз таъкидлаганимиздек фарзанднинг даÑтлабки боÑқичдаги тарбиÑÑига ота-она маÑъул. Ðйтайлик мактабнинг қоравули шу мактаб ичидаги буюмларни четга Ñширинча олиб чиқиб кетилмаÑлигини таъминлашга маÑъул. Гар бирор буюм йўқолÑа, ÑžғриланÑа ўша қоравулнинг жавоб бериши аниқ! Худди шу каби биз ҳам
фарзандларимиз қалбининг қоравулимиз . У Ñоф фитрат билан туғилган қалбни шайтоний иллатлар билан ғуборланишидан қўриқлаймиз. Мактаб қоравули бегона одамни мактаб худудига берухÑат киришига йўл қўймагани каби, биз ҳам Ðллоҳ ва Унинг РаÑули :sw:нинг рухÑати бўлмаган ишларни бажарилишига йўл қўймаймиз! Ðна шу қоравулчилик давомида бажарадиган ишларимизнинг Ñхлит номи
ТарбиÑдир.
Ðнди бу Ñ‚Ð°Ñ€Ð±Ð¸Ñ қачондан бошланади, нимага боғлиқ деган Ñаволга жавоб берÑак!
ШахÑан менинг қарашим бўйича ТарбиÑ-ÑÑ€ ва хотиннинг илк никоҳ кечаларидан бошланади ҳамда у ниÑÑ‚, Ð¸Ñ…Ð»Ð¾Ñ Ð²Ð° ҳаракатга боғлиқ. Чунки ИÑломий таълимот бизга шуни уқтирадики,
Ибн ÐÐ±Ð±Ð¾Ñ :ra:дан ривоÑÑ‚ қилинади
:
"Ðабий
:
"Ðгар бирингиз ўз аҳлига Ñқинлик қилишни ирода Ñтган пайтида "БиÑмиллаҳи. Ðй бор Худоё биздан шайтонни четда қилгин, шайтонни бизни ризқлантирган нарÑангдан четда қилгин", деÑа, албатта, агар ўшандан унга фарзанд бериладиган бўлÑа, унга шайтон абадий зарар етказа олмайди", дедиларБухорий, МуÑлим, Ðбу Довуд, Термизий, ÐаÑаий ривоÑÑ‚ қилишган.
Мана тарбиÑнинг биринчи қадами қайда?
Зотан, ÑŽқоридаги атига икки қатор, лекин нақадар муҳим бўлган Ðабавий дуони билмайдиганлар қанча!

Ðтрофимиз тарбиÑÑи ёмон ёшлар билан кўпаÑётган Ñкан демак билайликки, бунда нафақат ўша тарбиÑÑи ёмон боланинг ота-онаÑи балким бизнинг ҳам ҳиÑÑамиз борлигин унутмайлик! БУ гапимни "битта болага етти маҳалла жавобгар" деган маънода ÑмаÑ, муÑулмон қўшниÑига қўшилиш одобларин ўргатмаган бепарво инÑон Ñифатида қабул қилишингизни Ñўрардим. ТарбиÑнинг мана шундай илк боÑқичини ўзимиз билмай туриб, билмаганларга ўргатмай туриб оҳ ураверишимиз бекор. Зеро, бу пойдевори муÑтаҳкам бўлмаган бинонинг ёнига келиб олиб, "у ёнидан тиргак қўйиш керак, бу ёнидан қўйиш керак" деган гап билан бир хилдир! Зотан ÐÑоÑи муÑтаҳкам бўлмаган бинонинг ÑамараÑи оз бўлишини барчамиз биламиз.
Шунинг учун келинглар аввал аÑоÑни муÑтаҳкам Ñтишдан бошлайлик! Бу иш қандай бошланиши ҳақидаги менинг тушунчам шулардан иборат!
Сизлар буни Ñžқиб, фикрингизни айтинг-чи, ИншаÐллоҳ тарбиÑнинг кейинги боÑқичлари ҳақида ҳам гаплашамиз!
Ðллоҳ барчамизга ўзимиз иÑтагандан ҳам зиёда тарбиÑлироқ фарзандлар ато ÑÑ‚Ñин!