Muallif Mavzu: Boqiylikning oltin qoidalari  ( 3800 marta o'qilgan)

0 Foydalanuvchilar va 1 Mehmon ushbu mavzuni kuzatishmoqda.

Farida

  • Hero Member
  • *****
  • Rahmat
  • -aytdi: 0
  • -oldi: 16
  • Xabarlar: 715
  • Jins: Ayol
Boqiylikning oltin qoidalari
« : 25 Mart 2008, 09:43:02 »
Маълумки, ўлимга олиб келувчи асосий омил кексайиш ҳисобланади. Тирик организмдаги турли Ñ‚Ñžқималарнинг "эскириши" аста-секин кексаликка олиб келади. Ҳозирги кунда замонавий тиббиёт кексалик сабаблари хусусида 300 дан ортиқ фаразларга эга. Албатта, бу ишлар билан шуғулланиш малакали мутахассисларнинг вазифаси. Биз эса эътиборингизга эришилган натижаларни ҳавола этмоқчимиз.

Массачусетс инсититутининг олимлари Ñ‚Ñžқималар ҳаётини узайтиришга ёрдам берадиган SIR2 моддасини топишга муваффақ бўлдилар. Шу модда билан қувватлантирилган каламушлар одатдагидан 1,5 баробар кўпроқ умр кўришлари аниқланди. Тажриба ўтказилаётган жониворларнинг қатъий пархезга ўтказилиши янада сезиларли самара берди. Тўйиб овқатланмаган каламушлар бошқаларга қараганда икки баробар кўпроқ яшадилар. Бу каби синовларни одамларга тадбиқ этиб бўлмаслиги ўз-ўзидан маълум. АҚШда бўй ўстирувчи гармонлардан оммавий равишда фойдаланиш қандай ачинарли вазиятга олиб келганини яхши биламиз. Расмий соғлиқни сақлаш маҳкамаларининг маслаҳатига қулоқ солмаган кишилар йўқ ердан ўзларига диабет, саратон ва ортиқча семириш хасталикларини орттириб олган эдилар.

Farida

  • Hero Member
  • *****
  • Rahmat
  • -aytdi: 0
  • -oldi: 16
  • Xabarlar: 715
  • Jins: Ayol
Re: Boqiylikning oltin qoidalari
« Javob #1 : 25 Mart 2008, 09:43:33 »
Ҳозирги кунда ҳаётнинг давомийлиги бўйича японияликлар олдинда боришмоқда. "Кунчиқар юрт" вакиллари ўртача 79 йил, Австралия, Греция, Канада ва Швеция аҳолиси 78, немислар ва америкаликлар эса 76 йил умр кўришар экан. Руслар ва туркларнинг умри бирмунча қисқароқ бўлиб, 67 йилни ташкил этмоқда. Бу кўрсаткич бўйича энг ёмон натижа Нигерия ва Сомалида қайд этилди. Бу мамлакатлар фуқаролари 47 йил умргузаронлик қилар эканлар. Ирсий хусусиятларга кўра инсоннинг ўртача 120 йил яшаши мумкин эканлиги аниқланган. Бироқ кўп ҳолларда соғлом турмуш тарзи меъёрларини қўпол равишда бузиш орқали биз ўзимизнинг бебаҳо умримизни қисқартириб, қўяр эканмиз. Халқимизда "таом инсон учун яратилган. Лекин меъёр бузилган жойда инсон таомни эмас, балки таом инсонни еб қўяди" - деган пурмаъно ибора бежиз пайдо бўлмаган. Бошқачароқ айтадиган бўлсак, ейиш учун яшаш эмас, балки яшаш учун ейиш керак! Дарвоқе, умримизнинг узун бўлиши биргина таом билан боғлик эмас.

Тажрибали руҳшунос ва парҳезшунос (диетолог) олимлардан тузилган халқаро гуруҳ умр узайтиришнинг ўнта асосий қоидасини ишлаб чиқди. Ана шу қоидаларга имкон қадар риоя қилсак кўпроқ умр кўришга, асосийси, ҳеч кимга муҳтож бўлмайдиган тетик ва хушчақчақ кексалик бахтига муяссар бўламиз деган умиддамиз.

Farida

  • Hero Member
  • *****
  • Rahmat
  • -aytdi: 0
  • -oldi: 16
  • Xabarlar: 715
  • Jins: Ayol
Re: Boqiylikning oltin qoidalari
« Javob #2 : 25 Mart 2008, 09:43:54 »
1. Имкон борича камроқ таом билан кифояланишга одатланинг! Одатий 2500 калория ўрнига 1500 калория қувват берадиган таомга кўникма ҳосил қилинг. Бу билан ўз аъзоларингизнинг енгиллашишини ва фаоллигини таъминлаган бўласиз. Тўқималарнинг ўзини тиклаш қобилияти ортади. Организмнинг турли хасталикларга чидамлилиги ошади. Таомингиз ўта кўп ҳам, оз ҳам бўлмасин;

2. Истеъмол қиладиган таомларингиз ёшингизга мос бўлсин. Оз миқдорда бўлсада доимий равишда жигар ва ёнғоқ тановвул қилиб туриш бевақÑ‚ ажин тушишининг олдини олади. 40 ёшдан ўтган кишиларга бетакаротин моддаси жуда фойдали ҳисобланади. 50 ёшдан кейин кальций ва магний моддаларига эҳтиёж ортади. Кальций суяклар учун зарур бўлса, магний юрак фаолиятига ёрдам беради. Бу ёшдаги эркаклар таркибида селен моддаси бўлган пишлоқ ва шу каби озуқалардан кўпроқ истеъмол қилишлари лозим. Селен ҳаяжон ва изтироб асоратларидан фориғ қилади. Балиқ маҳсулотлари юрак ва қон айланиш тизими учун ўта фойдали.

Farida

  • Hero Member
  • *****
  • Rahmat
  • -aytdi: 0
  • -oldi: 16
  • Xabarlar: 715
  • Jins: Ayol
Re: Boqiylikning oltin qoidalari
« Javob #3 : 25 Mart 2008, 09:44:22 »
3. Кўнглингизга ва дидингизга мос келадиган иш топишга интилинг! Севимли соҳадаги фаолият навқиронликнинг асосий омилларидан биридир. Бекорчи одам иш билан банд бўлган тенгдошидан кексароқ кўринади. Олимларнинг фикрича, дирежёр, файласуф, мусаввир ва руҳонийлар бошқа касб вакилларидан кўра секинроқ кексаяр эканлар.

4. Ўзингизга жуфт танлашда адашманг! Қайноқ муҳаббат ва ҳушчақчақлик - кексайишга қарши энг яхши воситадир. Бир маромда (ҳафтада икки марта) яқинлик натижасида киши ўз ёшига нисбатан 14 ёшга кичикроқ кўринади. Халқ орасида бахтиёрлик гормони деб юритиладиган эндорфин организмда етарли миқдорда бўлади. Бу турли хасталикларга чалинишнинг олдини олади.

Farida

  • Hero Member
  • *****
  • Rahmat
  • -aytdi: 0
  • -oldi: 16
  • Xabarlar: 715
  • Jins: Ayol
Re: Boqiylikning oltin qoidalari
« Javob #4 : 25 Mart 2008, 09:44:36 »
5. Барча ишларда ўз фикрингизга таяниб иш кўринг! Мустақил равишда кун кўришга одатланган одам бошқаларга нисбатан тушкун ҳолатга камроқ тушади. Кескин вазиятдан осонроқ чиқиб кетади.

6. Доимий ҳаракатда бўлинг! Кун давомида саккиз дақиқа спорт билан шуғулланиш ҳам умр узайишига ёрдам беради. Ҳаракат пайтида организмда ривожланиш гармонларининг вужудга келиши ортади. Киши 30 ёшдан ўтгандан кейин бундай гармонларга эҳтиёжи ортади.

Farida

  • Hero Member
  • *****
  • Rahmat
  • -aytdi: 0
  • -oldi: 16
  • Xabarlar: 715
  • Jins: Ayol
Re: Boqiylikning oltin qoidalari
« Javob #5 : 25 Mart 2008, 09:44:46 »
7. Салқин хонада ухлашга одатланинг! 17-18 даражали ҳавода ухлайдиган кишиларда кексайиш жараёни секин кечиши тажрибалар орқали исботланган. Бунинг сабаби шундаки, организмдаги моддалар алмашинуви ҳамда ёшга оид жиҳатларнинг намоён бўлиши ҳаво ҳарорати билан ҳам боғлиқ экан.

8. Вақти-вақти билан кўнгил майлига эрк беринг! Ҳатто таъқиқлаб қўйган бўлсалар ҳам кўнглингиз истаган тотли маҳсулотлардан аҳён-аҳёнда тотиб кўринг. Лекин зинҳор бу доимий одатга айланмасин. Бирорта буюмни жуда Ñ‘қтириб қолган бўлсангиз, тежамкорликни унутиб ўша нарсани харид қилинг.

Farida

  • Hero Member
  • *****
  • Rahmat
  • -aytdi: 0
  • -oldi: 16
  • Xabarlar: 715
  • Jins: Ayol
Re: Boqiylikning oltin qoidalari
« Javob #6 : 25 Mart 2008, 09:45:19 »
9. Ҳар доим ҳам ғазабингизни ичингизга "ютаверманг"! Барча муаммоларда фақат ўзини айблайдиган, ёру-дўстлар билан дардлашишни Ñ‘қтирмайдиган, баҳс-мунозараларни ёмон кўрадиган кишилар бошқаларга нисбатан тезроқ касалликка чалинишар экан. Халқаро сўровлар натижаларига кўра, саратон хасталиги билан оғриган беморларнинг 64 фоизи бировга "ёрилмайдиган" кишилар экан.

10. Бош миянгизни машқ қилдириб туринг! Вақти-вақти билан кроссвордлар ечиш, фикрлаш талаб этиладиган турли жамоавий ўйинларда қатнашиш яхши самара беради. Шунингдек, чет тилларини ўрганиш ҳам жуда фойдали. Калькуляторга ёпишиб олмасдан, каллада ҳисоб-китоб қилишга одатланинг. Миянинг фаол ишлаши юрак ва қон айланиш тизимига ижобий таъсир ўтказади. Моддалар алмашуви яхшиланади. Мазкур омиллар кексайиш жараёнининг секинлашувига олиб келади.

Мана шу қоидаларга имкон қадар амал қилсангиз, ҳаётингиз янада хушчақчақ ва сермазмун ўтади.

Содиқ Раҳмон.

Экспресс Инфо

 

Forumda ishlash qoidalari va foydalari

Muallif AbdulAzizBo'lim Fikr va mulohazalar

Javoblar: 3
Ko'rilgan: 24638
So'nggi javob 17 Avgust 2006, 00:23:22
muallifi AbdulAziz
Darsxona bo`limida dars kiritish va savol berish qoidalari

Muallif MaxCmdBo'lim Darsxona

Javoblar: 1
Ko'rilgan: 8708
So'nggi javob 27 Sentyabr 2006, 08:33:35
muallifi MaxCmd
Hamma o'qisin: Islom bo'limining asosiy qoidalari

Muallif AbdulAzizBo'lim Islom

Javoblar: 16
Ko'rilgan: 19306
So'nggi javob 26 Mart 2016, 22:26:23
muallifi Hadija
"Oltin qon"dagi to'y. Farhod Jilon

Muallif shoirBo'lim Jahon adabiyoti

Javoblar: 31
Ko'rilgan: 15649
So'nggi javob 07 Noyabr 2010, 11:11:56
muallifi Arkmon
Ilya Ilf, Yevgeniy Petrov. Oltin buzoq (roman)

Muallif AbdulAzizBo'lim Jahon adabiyoti

Javoblar: 0
Ko'rilgan: 2392
So'nggi javob 03 Mart 2012, 12:34:56
muallifi AbdulAziz