Birinchi sinfga tayyorgarlik
Dastlabki oylarda maktab bog’chadan farqi unchalik ham ko’zga tashlanmaydi, albatta atrof muhit va intizomni hisobga olmaganda. O’quv jarayoninig o’zi esa o’yin shaklida o’tadi. Ammo bu uni maktabga tayyorlash ehtiyoji yo’qlini bildirmaydi, chunki maktabga birovningmas, aynan SIZNING bolangiz boradi.
O’z o’rnida ba’zilar bola 7 yoshgacha faqat kitoblarda rasmlar varaqlashi yoki ertak eshitishi lozim, deya ta’kidlaydi. Shunaqa tarzda o’ylovchilar o’z bolasidan minnatdorchilik eshitishi dargumon. Albatta, maktabgacha Alisher Navoiyning "œXamsa"sini o’qib bo’lish shart emas, ammo ba’zi narsalarni bilish unga tavsiya qilinadi.
Birinchidan, u qiyinchiliksiz manzilini, shahar va diyorini, shuningdek, oila a’zolarining to’liq ismi va kasblarini ayta olishi lozim (albatta sir bo’lmasa).
Ba’zi bir ranglar va jonivorlar, hafta kunlari va oylar — bo’lajak o’quvchi bularni oson sanab berishi lozim. Ularni sanab berish bilan birga ularni umumlashtira olishi ham kerak (masalan: ayiq, tulki va bo’ri - hayvonlar).
Maktabgacha bolaning qo’llari yaxshi rivojlanib, "œrom" bo’lishi lozim. Agar Siz, bolangiz rasm chizayotganda, bo’yayotganda yoki yozayotganda varaqni burayotganini sezib qolsangiz iloji boricha buni tuzatishga harakat qiling. Bunda applikatsiya, plastilin, kichkina bo’laklardan iborat konstruktor va mozaika asqotishi mumkin.
Bolaning nutqi qay rivojlanganini tekshiring. Bolaning o’zi rasm yoki o’yinchqqa qarab yoki eshitgan hikoyasini mantiqqa ega qilib aytib bera olishi kerak.
Bolaning maktabgacha nimalar qila olishi kerakligi mavzusi ota-onalar orasida doimiy bahsga aylanib bo’lgan: o’qish, yozish yoki sanash?
O’qish xususida: bola hamma harflarni bilishi, shuningdek, tovushda faqrlay olishi, unli va unsizligina farqlashi hamda ularning so’z boshida, o’rtasida yoki oxirida joylashganini tushunishi lozim. O’zi o’qiy olishi ham xalaqit bermarmaydi, ammo shart emas. Ammo, bolalar 1-sinfga qadar bo’g’inlab o’qiy olishni uddalashlari kerak.
Bolangizni raqamlar bilan tanishtirib qo’ying. Hech bo’lmaganda u 10 gacha to’g’ri va teskari sanay olishi kerak. Uning dastlabki ikki o’ntalikni sanashi yaxshi ko’rsatkich, qolganini sanashi shart emas. Raqamlarni tushunishi balkim shunchaki sanashidan ko’ra muhimroqdir. Bola raqamlarni taqqoslay bilishi kerak: qaysi biri katta yoki kichik.
Bu uning so’z boyligiga ham tegishli. Albatta, har bir ota-onaga o’zining 6-7 yashar bolasidan murakkabroq so’z eshitish yoqadi, ammo hozirgi bir davrda bola o’zi bilmagan holda so’zlarni ishlatishi ham mumkin. Shuning uchun, asosiy urg’u songamas sifatga berilishi lozim.
O’quvchiga talablarning yanada to’laroq ro’yxatini istalgan maktabdan olish mumkin.Har bir bola rivoji individualdir. Ammo, bolaning barvaqt o’qib, yozib va sanab bilishi uning keyinchalik ham katta qadamlar bilan o’qishi shartmasligini o’qituvchilar ta’kidlashadi.