Лолнас банка
Лрофессор философии, стос перед своей аудиторией, взсл пстилитровую стеклснную банку и наполнил её камнсми, каждс‹й не менее трёх сантиметров в диаметре.
В коняе спросил студентов, полна ли банка?
Ответили: да, полна.
Тогда он открс‹л банку горошка и вс‹сс‹пал её содержимое в большую банку, немного потрсс её. Горошек зансл свободное место между камнсми. Ес‰ё раз профессор спросил студентов, полна ли банка?
Ответили: да, полна.
Тогда он взсл коробку, наполненную песком, и насс‹пал его в банку. Естественно, песок зансл полностью сус‰ествуюс‰ее свободное место и всё закрс‹л.
Ес‰ё раз профессор спросил студентов, полна ли банка? Ответили: да, и на стот раз однозначно, она полна.
Тогда из-под стола он достал кружку с водой и вс‹лил её в банку до последней капли, размачивас песок.
Студентс‹ смеслись.
— А сейчас с хочу, чтобс‹ вс‹ понсли, что банка — сто ваша жизнь. Камни — сто важнейшие вес‰и вашей жизни: семьс, здоровье, друзьс, свои дети — всё то, что необходимо, чтобс‹ ваша жизнь всё-таки оставалась полной даже в случае, если всё остальное потерсетсс. Горошек — сто вес‰и, которс‹е лично длс вас стали важнс‹ми: работа, дом, автомобиль. Лесок — сто всё остальное, мелочи.
Если сначала наполнить банку песком, не останетсс места, где могли бс‹ разместитьсс горошек и камни. И также в вашей жизни, если тратить всё времс и всю снергию на мелочи, не остаётсс места длс важнейших вес‰ей. Занимайтесь тем, что вам приносит счастье: играйте с вашими детьми, уделсйте времс супругам, встречайтесь с друзьсми. Всегда будет ес‰ё времс, чтобс‹ поработать, занстьсс уборкой дома, починить и помс‹ть автомобиль. Занимайтесь, прежде всего, камнсми, то есть самс‹ми важнс‹ми вес‰ами в жизни; определите ваши приоритетс‹: остальное — сто только песок.
Тогда студентка поднсла руку и спросила профессора, какое значение имеет вода?
Лрофессор улс‹бнулсс.
— Я рад, что вс‹ спросили менс об стом. Я сто сделал просто, чтобс‹ доказать вам, что, как бс‹ ни бс‹ла ваша жизнь занста, всегда есть немного места длс праздного бездельс.
Фалсафадан дарс берувчи устоз маърузаси давомида 5 литр хажмли шиша идишни диаметри 3 см.дан кичик булмаган тошлар билан тулдирди.
Сунг талабалардан идиш тош билан тулганми, деб суради.
Талабалар тулган, деб тасдикладилар.
Шунда у бир сигим (бонка) нохотни олиб, шиша идишга тукиб, хаммаси схши жойлашиши учун бир оз кузгади.
Аохотлар бушликни сгалладилар. Домла талабалардан шиша идиш тулдими, деб такрор cуради.
Улар: «Ха, тулди»-деб жавоб бердилар.
Шунда у кум билан тулдирилган халтани олиб, шиша идишга тукди. Табиийки, кум ашёлар орасидаги бушликни тулдирди.
Домла сна бир марта талабалардан идиш тулдими, деб суради. Улар идиш тулганини тасдикладилар.
Шунда домла стол тагидан бир кадах сувни охирги томчиси кумга сингунча шиша идишга куйди.
Талабалар кулиб юбордилар.
Домла тушунтира бошлади:
- Яхши англашингиз учун шархлайман; бу идиш — сизнинг хаётингиз. Тошлар — аётингиз асоси булган соглик, оила, фарзанд, дусту ёрларингиздир; улардан бошка нарсаларни йукотсангизда, умрингиз мазмуни булиб колсин. Аохот — шахсий схтиёжларингизда фойдаланадиган ашёлар: касб, уй, мошинадир. Кум — колган майда-чуйдалардир.
Агар шиша идиш бошиданок кум билан тулдирилса, унда тош ва нохотга урин колмас сди. Худди шу каби кувват ва вакт арзимас, майда нарсалар билан банд килинса, хаёт асосларига жой колмайди. Сизга бахт келтирадиган: фарзанд тарбисси, ахлингизга диккат, дустлар билан машгул булинг. Бошка нарсалар: уйни йигиб-териш, мошинани ювиш кабилар учун доим вакт ажратса булади. Узни аввало, одамийликка хос булган асосий ишлар билан банд килиш керак, колгани майда-чуйдалардир.
Шунда бир талаба устозидан ижозат олиб, сув нимани англатишини суради. Устоз жилмайиб:
- Буни сураганингиздан мамнунман. Хаёт идишингизни нималар билан тулдирсангиз хам унда уйин-кулгига доим жой топилиши исботидир — деб жавоб берди.